"Good Hope"
Health Unit Uganda

nl-NLen-US

Over ons

De stichting Good Hope heeft de volgende bestuursleden die zich vrijwillig inzetten:

Mieke Steen - Oprichtster en Voorzitster

Mieke Steen woont in Ommen en is getrouwd met Rien Steen. Ze is gekwalificeerd verpleegster. Samen hebben ze twee dochters; Ellen en Liza, Ellen woont in Oeganda. Door bezoeken aan haar dochter is Mieke in contact gekomen met de lokale bevolking. Het heeft haar erg geraakt, de armoede, de lange voettochten, of met wat geluk achter op de bromfiets of in een auto, om bij een medische post te komen en daarom heeft ze besloten zichzelf volledig in te zetten om fondsen te werven voor de ‘health unit Good Hope’.

Moeder Theresa heeft eens gezegd:
‘’Je kunt geen grote dingen doen, maar wel kleine dingen met grote liefde’’.

Harmen Klinkenberg - Secretaris

Harmen Klinkenberg is getrouwd en vader van twee zoons. Harmen is betrokken bij Stichting Good Hope omdat hij het initiatief een warm hart toedraagt en omdat het een kleinschalig project is, waardoor er nauwe betrokkenheid is tussen de twee stichtingen in Nederland en Oeganda. Mieke’s schoonzoon zit in het bestuur van de stichting in Oeganda en ook Mieke’s dochter is nauw bij het project betrokken, wat de communicatie snel en effectief maakt. Ook heeft Harmen ervaring met sponsorwerving in de sport (schaatsen en voetbal), welke hij goed kan gebruiken om mensen enthousiast te maken voor het project in Oeganda.

Willem Legebeke - Penningmeester

Willem Legebeke, wonende te Ommen is in het dagelijks leven als Gerechtsdeurwaarder verbonden aan Smit en Legebeke Gerechtsdeurwaarders. Hij is betrokken geraakt bij Good Hope omdat de doelstelling van de stichting hem aanspreekt. Daarnaast is het voor hem belangrijk dat de bestuursleden belangeloos werken en dat dus alle gelden direct beschikbaar komen voor de doelen welke de stichting zich heeft gesteld. Hij is blij deel uit te maken van het stichtingsbestuur en een klein steentje bij te dragen, vooral als hij ziet wat er tot nu toe – dankzij de voorzitster en de mensen ter plaatse – al gerealiseerd is. Hij hoopt dat de stichting in de toekomst nog een grote bijdrage kan leveren voor het verbeteren van de woon- en leefomstandigheden ter plaatse.

Berna Poelarends - bestuurslid bij Stichting Good Hope

Berna geboren en getogen in Ommen en kapster bij Berna's Hairfashion verteld: Good Hope spreekt mij aan doordat het kleinschalig en betrouwbaar is, er blijft geen dubbeltje aan de strijkstok hangen. Na verschillende (bestuurs)functies in het verenigingsleven te hebben bekleed, is het een uitdaging om mij in te zetten voor deze stichting – om met elkaar een gezonde toekomst te kunnen maken voor de Good Hope.