"Good Hope"
Health Unit Uganda

nl-NLen-US

Over ons

De stichting Good Hope heeft de volgende bestuursleden die zich vrijwillig inzetten:

Mieke Steen - Oprichtster en Voorzitster

Mieke Steen woont in Ommen en is getrouwd met Rien Steen. Ze is gekwalificeerd verpleegster. Samen hebben ze twee dochters; Ellen en Liza, Ellen woont in Oeganda. Door bezoeken aan haar dochter is Mieke in contact gekomen met de lokale bevolking. Het heeft haar erg geraakt, de armoede, de lange voettochten, of met wat geluk achter op de bromfiets of in een auto, om bij een medische post te komen en daarom heeft ze besloten zichzelf volledig in te zetten om fondsen te werven voor de ‘health unit Good Hope’.

Moeder Theresa heeft eens gezegd:
‘’Je kunt geen grote dingen doen, maar wel kleine dingen met grote liefde’’.

Rijk Stobbelaar – Penningmeester

Rijk Stobbelaar woont in Ommen en werkt bij Smit & Legebeke Gerechtdeurwaarders waar hij ook mede-eigenaar is.
Ik ben betrokken bij de stichting, omdat de doelstelling mij aanspreekt. Alles komt ten goede van de stichting. Het is mooi om je zo in te zetten voor het goede doel en te zien, dat vele mensen en bedrijven “Good Hope” een warm hart toe dragen. Uiteraard blijven donaties altijd nodig en ik hoop mijn steentje hieraan te kunnen bijdragen. Het is goed om je naaste, ook in Uganda, niet te vergeten.

Rob Meulenkamp – secretaris

Rob Meulenkamp woont in Ommen en is in het dagelijkse leven werkzaam als ambulance verpleegkundige.
Via het werk heb ik meerdere malen wat materialen verzameld welke Mieke dan meenam of opstuurde naar Oeganda. Op de vraag of ik meer betrokken wilde zijn bij deze stichting hoefde ik niet lang na te denken. Het mooie aan deze stichting is dat je weet dat het geld wat ingezameld wordt voor 100 % op de goede plaats terecht komt.  Good Hope is alom bekend en fantastisch om te zien dat veel mensen dit een warm hart toedragen. Ik hoop hier mijn steentje aan te kunnen gaan bijdragen.

Berna Poelarends - bestuurslid bij Stichting Good Hope

Berna Poelarends, geboren en getogen in Ommen.
Na jaren met veel plezier in het kappersvak werkzaam te zijn geweest ben ik nu uitvaartleider bij Van der Weg Uitvaartzorg.
Stichting Good Hope spreekt mij aan doordat het kleinschalig en betrouwbaar is, er blijft geen dubbeltje aan de strijkstok zitten. Ben zelf in Oeganda geweest en heb met eigen ogen gezien waar wij ons voor inzetten. Het blijft een uitdaging om samen met je medemens geld te blijven genereren voor een gezonde toekomst van de Stichting Good Hope en de mensen in Oeganda.